Subject: FW: Pre-school child care institutions for families of Diplomat
From: "Gerli Roos" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 27 Jan 2025 09:50:40 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Saime päringu Eestis asuvast Prantsusmaa saatkonnast.

Küsimus puudutab lasteaia toetusi.

Tallinna Haridusamet vastas:

Tallinna linna lapsehoiutoetust saab laps, kellel on Eesti 
Rahvastikuregistris andmed ja kes on 15.kuupäevaks 18-kuune.

Teie lapse puhul ei ole kumbki tingimus täidetud 15.jaanuaril. Aga ma ei 
oska õelda miks Teie andmed ei ole avalikustatud Eesti Rahvastikuregistris.

Nüüd on saatkond pöördunud meie poole. Kirjale vastamiseks palume siiski 
Sotsiaalministeeriumi seisukohta.

EL välisesinduste diplomaadid saavad välisministeeriumist diplomaadikaardid. 
Nende elukohti ei registreerita rahvastikuregistris, kuna nende Eestis 
viibimine on ajutine. Makse nad Eestisse ei maksa.

Meie oleme siiani olnud seisukohal, et kohalike elanike munitsipaaltoetused 
diplomaatidele ei laiene.

Samas EL põhiõigustest tulenev laieneb EL kodanikele võrdselt. Siiski 
diplomaadid on teises riigis ajutiselt.

Kas ja millised õigused toetustele diplomaatidele, kui EL kodanikele 
laienevad?

Oleme ette tänulikud kiire tagasiside eest ja kontakti eest, kelle poole 
sarnaste küsimustega ka edaspidi pöörduda!

Gerli Roos

Diplomaatilise puutumatuse ja eesõiguste büroo

Riikliku protokolli osakond

Välisministeerium
+372 637 7514  | +372 5333 3386

Sent: Friday, January 24, 2025 2:19 PM
To: Protokolli sekretär (e-mail) <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Pre-school child care institutions for families of Diplomat

Dear Madam/Sir,

We have a question regarding Kintergarten & Pre-School in Tallinn. It is 
stated in the protocol Guide:

12.1. Pre-school child care institutions

A diplomatic and service identity card provides a temporary legal base for 
residing in Estonia. The card owner is not eligible to apply for local 
subsidies for municipal kindergartens and schools.

Does it mean that the diplomatic staff, even if from EU-Member state, cannot 
benefit from local subsidies for private kindergarten?

Can children of diplomatic staff register to the system? 
<https://info.haridus.ee/account/login?ReturnUrl=%2faccount%2fmanagedetails.aspx> 
https://info.haridus.ee/account/login?ReturnUrl=%2faccount%2fmanagedetails.aspx

One of our diplomat, Julien LEPOT is facing difficulties regarding his son 
(please read the emails attached).